ΡΩΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ

15/recent/ticker-posts

Σύνδρομο Ευρέθιστου Εντέρου – Πώς θα ηρεμήσουμε το «ταραγμένο» έντερο;

syndromo-eyrethistoy-enteroy-pos-tha-iremisoyme-to-taragmeno-entero

Δυσκοιλιότητα, διάρροια, πόνος, φούσκωμα. Πρόκειται για τα πιο συνηθισμένα προβλήματα στο έντερο, που μπορεί να εκδηλώνονται μεμονωμένα ή και όλα μαζί. Οταν συνυπάρχουν, ευθύνεται συνήθως το σύνδρομο του ευερέθιστου εντέρου.

Κάποια τρόφιμα που συνήθως επιδεινώνουν τα συμπτώματα του ΣΕΕ είναι:

* Λιπαρά και τηγανητά φαγητά.

* Γαλακτοκομικά προϊόντα.

* Το σιτάρι, το καλαμπόκι και τα κρεμμύδια.

* Μεγάλες δόσεις καφεΐνης, αλκοόλ και αναψυκτικών με ανθρακικό.

Είναι σκόπιμο ωστόσο να παρατηρήσετε τι ενοχλεί εσάς καθώς τα τρόφιμα που προκαλούν προβλήματα μπορεί να διαφέρουν κατά πολύ ανάμεσα σε άτομα με ΣΕΕ. Γι’ αυτό μην αποκλείεται τρόφιμα ή ομάδες τροφίμων από τη διατροφή σας, χωρίς να σας ενοχλούν αποδεδειγμένα.

Για να βρείτε ποια τρόφιμα σας ενοχλούν καταγράψτε για μία εβδομάδα τις ακόλουθες πληροφορίες:

* Τι τρώτε κατά τη διάρκεια της ημέρας (ώρα, είδος, ποσότητα).

* Τι συμπτώματα έχετε.

* Πότε συμβαίνουν τα συμπτώματα.

* Ποια τρόφιμα σας προκαλούν πάντα πρόβλημα.

Τα μεγάλα ή πλούσια σε λίπος γεύματα μπορεί να προκαλέσουν διάρροια ή έντονο πόνο, γι’ αυτό περιορίστε την ποσότητα τροφής που τρώτε ή μοιράστε τη σε περισσότερα γεύματα (4-5) και περιορίστε το λίπος από τρόφιμα όπως: κρέας, πλήρη γαλακτοκομικά, τυριά, κρέμα γάλακτος, βούτυρο, έλαια, σάλτσες, μαγιονέζα, σαντιγί.

Εάν έχετε δυσκοιλιότητα:

Καταναλώστε καθημερινά περισσότερες φυτικές ίνες

Αυξήστε καθημερινά την κατανάλωση τροφών πλούσιων σε φυτικές ίνες όπως:

* Φρούτα, λαχανικά, όσπρια και δημητριακά.
* Φρούτα και λαχανικά ωμά και με τη φλούδα. Οι χυμοί έχουν μειωμένη ποσότητα φυτικών ινών.
* Αυξήστε την κατανάλωση ψωμιού και δημητριακών ολικής αλέσεως.

Αυξήστε τη σωματική σας δραστηριότητα

Η τακτική σωματική δραστηριότητα βοηθά στην καλύτερη λειτουργία του γαστρεντερικού σας συστήματος. Εντάξτε 20-30 λεπτά έντονο περπάτημα στο καθημερινό σας πρόγραμμα ή κάποια παρόμοιας έντασης και διάρκειας άσκηση.

Αυξήστε την πρόσληψη υγρών (~2 Littre/day).

* Αυξήστε την κατανάλωση υγρών όπως: νερό, χυμούς, σούπες, αλλά όχι αλκοολούχων ποτών.
* Αποφύγετε την υπερβολική κατανάλωση καφεΐνης, είτε από καφέ είτε από αναψυκτικά-ροφήματα που την περιέχουν.

Εάν έχετε διάταση ή αέρια περιορίστε τα τρόφιμα που αυξάνουν την παραγωγή αερίων, όπως:

* Ξερά φασόλια, ρεβίθια, φακές.

* Λάχανο, κουνουπίδι, μπρόκολο, κρεμμύδια, γογγύλια, αγγούρι, μπάμιες, καλαμπόκι, αρακάς.

* Δαμάσκηνα, μήλο, σταφίδες.

* Πίτουρο δημητριακών, υπερβολικές ποσότητες προϊόντων σίτου.

* Γάλα, γιαούρτι.

Μεγάλες ποσότητες υποκατάστατων ζάχαρης.

Εάν έχετε διάρροια:

* Καταναλώστε μόνο επεξεργασμένα (και όχι ολικής αλέσεως) δημητριακά και άσπρο ψωμί.

* Φρούτα και λαχανικά σε μορφή χυμών και κομπόστας. Το μήλο και ο χυμός του μπορεί να σας βοηθήσουν.

* Μην καταναλώνετε φλούδες και σπόρους από φρούτα και λαχανικά.

* Περιορίστε για λίγες μέρες το γάλα και το γιαούρτι.

* Πιείτε τουλάχιστον 1,5 λίτρο υγρών, αλλά αποφύγετε ποτά με καφεΐνη και αλκοόλ.

Οταν οι παραπάνω οδηγίες δεν σας βοηθούν ή έχετε την υποψία ότι συγκεκριμένα τρόφιμα σας προκαλούν προβλήματα, συμβουλευτείτε τον γαστρεντερολόγο και τον διαιτολόγο σας



tempo24.news