ΡΩΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ

15/recent/ticker-posts

Θεσσαλονίκη: Μαθητές έγιναν επιχειρηματίες και δημιούργησαν βιοδιασπώμενα σουβενίρ

thessaloniki-mathites-eginan-epixeirimaties-kai-dimioyrgisan-viodiaspomena-soyvenir

Οι αναμνήσεις των διακοπών και των ταξιδιών θέλουμε συνήθως να διαρκούν για πάντα. Γιατί όμως πρέπει να ισχύει το ίδιο και με τα πλαστικά και μη ανακυκλώσιμα σουβενίρ, που αγοράζουμε για τον σκοπό αυτό; Αυτός ο προβληματισμός ώθησε τους μαθητές του ΕΠΑΛ Νικήτης στη Χαλκιδική, να δημιουργήσουν καινοτόμα αναμνηστικά δώρα, ανθεκτικά, αλλά οικολογικά και βιοδιασπώμενα.

Τσάντες και τσαντάκια, παιδικά και ενηλίκων, lunch bags εμπνευσμένα από την αρχαία ελληνική μυθολογία και τους αρχαίους Έλληνες φιλοσόφους, όλα χειροποίητα και φτιαγμένα από μια εταιρεία 13 ατόμων, της οποίας η πρόεδρος είναι ανήλικη.

Και αυτό, σύμφωνα με το ΑΠΕ - ΜΠΕ, επειδή η εν λόγω εταιρεία, με την επωνυμία «ELLADA, useful items from Greece», αν και είναι πραγματική, παραμένει εικονική και υλοποιείται στο πλαίσιο του προγράμματος του Σωματείου Επιχειρηματικότητας Νέων/Junior Achievement Greece (ΣΕΝ/JA Greece).

Η Μαρία Χατζηφωτάκη, στα 17 της χρόνια ανέλαβε τα «ηνία» αυτής της εικονικής μαθητικής επιχείρησης, έχοντας τον ρόλο της προέδρου. Στόχος της να σπουδάσει οικονομικά και όνειρό της να γίνει ξενοδόχος. Μέσω αυτού του προγράμματος, έζησε μια πολύ δημιουργική περίοδο παρά τις δυσκολίες που προκάλεσε η πανδημία, όπως σημειώνει, μιλώντας στο Αθηναϊκό/Μακεδονικό Πρακτορείο Ειδήσεων. «Για μένα είναι πολύ σημαντικό να ευαισθητοποιηθεί ο κόσμος γύρω από τα περιβαλλοντικά ζητήματα και συγχρόνως να μην ξεχνάμε από πού προερχόμαστε. Τις ρίζες και τον πολιτισμό μας. Τη μακραίωνη ιστορία μας και τους προγόνους μας. Τα προϊόντα μας κατάφεραν να τα συνδυάσουν όλα», αναφέρει.

Δεν είναι μόνο ο Ποσειδώνας, η Άρτεμις και οι υπόλοιποι Ολύμπιοι Θεοί που κοσμούν τα προϊόντα, είναι και τα αποφθέγματα των Αρχαίων Ελλήνων φιλοσόφων και τα qr codes που οδηγούν σε χρωμοσελίδες και ιστοσελίδες με πληροφορίες για τον αρχαιοελληνικό πολιτισμό, όπως επισημαίνει η μαθήτρια του ΕΠΑΛ Παναγιώτα Γκαμπλιά. Η Παναγιώτα είναι από τους ενήλικες μαθητές του ΕΠΑΛ και έχει ως στόχο στα 36 της χρόνια να δραστηριοποιηθεί στον χώρο του τουρισμού. «Έναν χρόνο μετά και μέσα από αντίξοες συνθήκες φτιάξαμε προϊόντα που είναι έτοιμα για να κυκλοφορήσουν στο εμπόριο. Σαν να ήμασταν δηλαδή μια κανονική επιχείρηση. Μια συμμαθήτριά μας ανέλαβε το καλλιτεχνικό κομμάτι, ο καθένας μας είχε έναν ρόλο. Χρησιμοποιήσαμε υφάσματα από φελλό και λέξεις παγκοσμίως γνωστές, όπως το Euphoria (ευφορία) για να δείξουμε την οικουμενικότητα του αρχαιοελληνικού πολιτισμού», εξηγεί.

«Η επαγγελματική εκπαίδευση οφείλει, για να είναι αποτελεσματική, να είναι βιωματική. Αυτός ήταν και ο λόγος που πέντε χρόνια πριν αποφάσισα να μυήσω τους πρώτους μαθητές του ΕΠΑΛ Νικήτης στο πρόγραμμα του Σωματείου Επιχειρηματικότητας Νέων/Junior Achievement Greece, (ΣΕΝ/JA Greece) “Εικονική Μαθητική Επιχείρηση”», επισημαίνει η οικονομολόγος Κανέλλα Σκολίδου, καθηγήτρια των μαθητών.

Όπως αναφέρει, οι μαθητές μαθαίνουν πώς μπορούν να κάνουν πραγματικότητα μια δική τους επιχειρηματική ιδέα. «Ξεκινούν από την ιδέα τους, δημιουργούν την επιχείρησή τους, συγκεντρώνουν κεφάλαιο, σχεδιάζουν και εκτελούν το δικό τους «business plan». Γίνονται δηλαδή κανονικοί επιχειρηματίες, ανακαλύπτουν τον κόσμο της αγοράς και αναπτύσσουν δεξιότητες επικοινωνίας, συνεργασίας, λήψης αποφάσεων κλπ», επισημαίνει και προσθέτει: «Πιστεύω ότι περισσότερο από ποτέ η χώρα μας έχει ανάγκη να αναπτύξει το πνεύμα της υγιούς επιχειρηματικότητας στους νέους. Και το πρόγραμμα αυτό το καταφέρνει. Παρόλο που η φετινή χρονιά δεν μας επέτρεπε να είμαστε κοντά, οι 13 μαθητές μου κι εγώ συναντιόμαστε διαδικτυακά κάθε Τετάρτη και καταστρώνουμε τα επιχειρηματικά μας σχέδια. Στην προσπάθεια μας αυτή, πολύτιμος αρωγός και σύμβουλός μας ήταν ο Αλέξανδρος Παπαποστόλου, στέλεχος στην επιχείρηση “Παπαποστόλου Health Care Technologies”. Νιώθω ιδιαίτερα περήφανη που οι μαθητές μου ξεπέρασαν τις φετινές αντιξοότητες και κατάφεραν να προσαρμοστούν και να δημιουργήσουν μία επιχείρηση που στηρίζεται στις αρχές της βιώσιμης ανάπτυξης», συμπληρώνει η κ. Σκολίδου.

Τα προϊόντα των μαθητών, αν και δεν μπορούν να βγουν προς πώληση σε καταστήματα -παρά μόνο μέσω σχολικών μπαζάρ κτλ- είναι ολοκληρωμένα και κυρίως καινοτόμα, σύμφωνα με τον εθελοντή- μέντορα του προγράμματος Αλέξανδρο Παπαποστόλου. «Οι μαθητές είχαν μια εξαιρετική ιδέα, με περιβαλλοντική ευαισθησία που αναδεικνύει την κουλτούρα της Ελλάδας», αναφέρει και εξηγεί: «Όταν ενημερώθηκα για το πρόγραμμα και ανέλαβα τον ρόλο του μέντορα, στόχος μου ήταν να καταλάβουν τα παιδιά τις ξεχωριστές δεξιότητες που έχει ο καθένας τους και να τις αξιοποιήσουν συλλογικά, μέσω της συνεργασίας. Πραγματικά, κατάφεραν ο καθένας με τον δικό του τρόπο να γεννήσουν ιδέες και να τις υλοποιήσουν, από την αρχή ως το τέλος, αναλαμβάνοντας έκαστος το μερίδιο που του αναλογεί. Στόχος μας είναι να δείξουμε στους μαθητές τον δρόμο, τα εργαλεία και τη μέθοδο. Κι έπειτα να ακολουθήσουν τη δική τους πορεία».

Οι μαθητές που απαρτίζουν την επιχείρηση είναι ο Γιάννης Χαλάτης, υπεύθυνος λογιστηρίου, ο Γιώργος Χαλάτης, από το Τμήμα Marketing, η Εύη Σταματιάδου, διευθύντρια Marketing, ο Κώστας Μελίσσης, υπεύθυνος social media, η Μαρία Χατζηφωτάκη, πρόεδρος, η Μαρίνα Σελέγκα, υπεύθυνη δημιουργικού, ο Νίκος Ηλιάδης, υπεύθυνος Δημοσίων Σχέσεων, η Στέλλα Βουνίδου, διευθύντρια Οικονομικού, η Φιλλιώ Παπαϊωάννου, υπεύθυνη πωλήσεων, η Παναγιώτα Γκαμπλιά, διευθύντρια Παραγωγής και η Χριστίνα Σαβράμη από το Τμήμα Πωλήσεων.

Σε ό,τι αφορά το Σωματείο Επιχειρηματικότητας Νέων/Junior Achievement Greece (ΣΕΝ/JA Greece), είναι ένας μη-κερδοσκοπικός οργανισμός που ιδρύθηκε τον Νοέμβριο του 2005. Είναι μέλος του παγκόσμιου οργανισμού εκπαίδευσης και επιχειρηματικότητας Junior Achievement Worldwide και υλοποιεί τα εκπαιδευτικά προγράμματα του οργανισμού στην Ελλάδα.