Ticker

15/recent/ticker-posts

Θεσσαλονίκη: Ένα "σοβαρό παιχνίδι" που προλαμβάνει το ντόπινγκ


Με τη συμβολή του Αριστοτέλειου Πανεπιστήμιου Θεσσαλονίκης
Να παίξουν ένα ηλεκτρονικό «σοβαρό παιχνίδι» (serious game) και μέσα από αυτό να αποκτήσουν γνώσεις για την πρόληψη του ντόπινγκ θα έχουν την ευκαιρία αθλητές αγωνιστικού αθλητισμού και ελεύθερα αθλούμενοι.

Μπαίνοντας στον σύνδεσμο: http://projectgame.phed.auth.gr/ , στο «target», και αφού έχουν απαντήσει στο σχετικό ερωτηματολόγιο, μπορούν να πάρουν μέρος στο εκπαιδευτικό παιχνίδι που δημιουργήθηκε στο πλαίσιο του ερευνητικού προγράμματος «Game», συντονιστής του οποίου είναι το Αριστοτέλειο Πανεπιστήμιο Θεσσαλονίκης.

Ειδικότερα, το πρόγραμμα συντονίζεται από τον Αναπληρωτή Καθηγητή του Τμήματος Επιστήμης Φυσικής Αγωγής και Αθλητισμού του ΑΠΘ, Βασίλειο Μπαρκούκη, ενώ στην υλοποίησή του συμμετέχει ένα δίκτυο ακαδημαϊκών, πολιτικών και αθλητικών οργανώσεων από την Κύπρο, την Ελλάδα, τη Ρουμανία, τη Λιθουανία και το Ηνωμένο Βασίλειο.

Όπως εξήγησε ο κ. Μπαρκούκης στον «Τύπο Θεσσαλονίκης»: «Ουσιαστικά μέσα στο παιχνίδι υπάρχουν πέντε σενάρια για τους αθλητές αγωνιστικού αθλητισμού και πέντε για τους ελεύθερα αθλούμενους. Και δίνουν πληροφορίες για θέματα ντόπινγκ. Μέσα από τις ιστορίες ο παίκτης καλείται να αντιδράσει. Πχ θα δει δύο αθλητές να μιλούν για έναν συναθλητή τους που πιάστηκε ντοπαρισμένος. Ο ένας από αυτούς τον δικαιολογεί και ο άλλος διαφωνεί. Εμείς μέσα από το παιχνίδι προσπαθούμε να αποδομήσουμε τις δικαιολογίες για την χρήση αναβολικών, να δείξουμε πως τα αναβολικά έχουν σοβαρές επιπτώσεις».

Η τελική έκδοση του παιχνιδιού έχει μεταφραστεί σε τέσσερις γλώσσες (αγγλικά, ελληνικά, ρουμανικά και λιθουανικά) προκειμένου να επιτευχθεί η διάδοσή του σε μεγαλύτερο κοινό.

Σύμφωνα με τα όσα μας ανέφερε ο αναπληρωτής καθηγητής «το 2015 σε ερευνητικό πρόγραμμα ένας στους 5 αθλούμενους που έκαναν fitness ή cross fit απάντησε πως έκανε χρήση ουσιών ντόπινγκ (ένα ποσοστό 20%), ενώ το 2010 το αντίστοιχο ποσοστό ήταν 10%. Βλέπουμε να υπάρχει αυξητική τάση και ενώ υποτίθεται ότι πάνε στο γυμναστήριο για να βελτιώσουν την υγεία τους, τελικά με την χρήση αυτών των ουσιών την βλάπτουν. Το αντίστοιχο ποσοστό για τους επαγγελματίες αθλητές δεν είναι ξεκάθαρο καθώς εκεί είναι παράνομη η χρήση. «Κάποιες έρευνες κάνουν λόγο για 3% άλλες για 40%», σχολίασε οκ. Μπαρκούκης.

Πάντως ανέφερε πως υπάρχουν σκέψεις το εκπαιδευτικό αυτό παιχνίδι να μπει στα σχολεία. «Ειδικά τώρα με τις κοινωνικές αποστάσεις θεωρώ πως αποτελεί ένα σημαντικό εργαλείο ειδικά για καθηγητές φυσικής αγωγής και πληροφορικής ώστε να μπορέσουν να διδάξουν κάτι τόσο σημαντικό τα παιδιά με έναν ευχάριστο τρόπο. Ξέρετε είναι πιο εύκολο να μάθει ένας μαθητής μέσα από το παιχνίδι», σημείωσε.


.typosthes.g