Ticker

15/recent/ticker-posts

Θεσσαλονίκη: Έναρξη σχολικής χρονιάς και για τους μικρούς πρόσφυγες

thessaloniki-enarxi-sholikis-hronias-kai-gia-toys-mikroys-prosfyges

«Φέτος θα έχουμε περίπου 100 εγγραφές παιδιών σε σχολικές μονάδες κυρίως της πρωτοβάθμιας αλλά και της δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης»

Στο πλευρό των προσφύγων που και γι΄αυτούς, αρχίζει σε λίγες μέρες, η νέα σχολική χρονιά, βρίσκεται η Υπηρεσία Παιδικής Προστασίας (Child Protection) της ΑΡΣΙΣ - Κοινωνική Οργάνωση Υποστήριξης Νέων η οποία υποστηρίζει οικογένειες προσφύγων στο πλαίσιο του προγράμματος REACT, με χρηματοδότηση από την Ύπατη Αρμοστεία του ΟΗΕ για τους πρόσφυγες .

«Φέτος θα έχουμε περίπου 100 εγγραφές παιδιών σε σχολικές μονάδες κυρίως της πρωτοβάθμιας αλλά και της δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης» αναφέρει στο ΑΠΕ-ΜΠΕ ο Νίκος Κωτούλας, κοινωνικός λειτουργός της ΑΡΣΙΣ, ξεκαθαρίζοντας ωστόσο ότι «αν και υπάρχει διαρροή σε όλη τη σχολική χρονιά, εντούτοις αυτή δεν είναι σε μεγάλο ποσοστό».

«Βρισκόμαστε σε συνεχή επικοινωνία με τα σχολεία και ενημερωνόμαστε για τις απουσίες των μαθητών και τυχόν προβλήματα που μπορεί να προκύψουν. Προσπαθούμε να παρέμβουμε με συναντήσεις με τους εκπαιδευτικούς και την οικογένεια των παιδιών διαπιστώνοντας κάποιες φορές, ότι δεν υπάρχει παρότρυνση από τους γονείς για συμμετοχή στην εκπαιδευτική διαδικασία» λέει ο κ. Κωτούλας.

Η σχολική διαρροή είναι μεγαλύτερη στη δευτεροβάθμια εκπαίδευση όπου τα μαθήματα είναι απαιτητικά και οι δυσκολίες στη γλώσσα, εντείνουν το πρόβλημα. «Υπάρχουν λίγα σχολεία με τμήματα υποδοχής προσφύγων ,με αποτέλεσμα να μη μπορούν όλα τα παιδιά να παρακολουθήσουν μαθήματα ελληνικών», προσθέτει.

Όταν δε τον περασμένο Απρίλιο, το υπουργείο Παιδείας έθεσε σε λειτουργία το ψηφιακό Πανελλήνιο Σχολικό Δίκτυο με σκοπό την εξ αποστάσεως φοίτηση των μαθητών σε συνθήκες lockdown, η Υπηρεσία Παιδικής Προστασίας της ΑΡΣΙΣ πραγματοποίησε 85 εγγραφές μαθητών πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης στην ψηφιακή πλατφόρμα.

Όπως αναφέρει ανακοίνωση της οργάνωσης, «την περίοδο αυτή οι περισσότερες οικογένειες αντιμετώπισαν δυσκολίες τόσο εξαιτίας της έλλειψης ψηφιακών δεξιοτήτων, όσο και της κατανόησης της γλώσσας». Επίσης, προβλήματα προέκυψαν εξαιτίας της αδυναμίας πρόσβασης στο Διαδίκτυο, αλλά και του γεγονότος ότι μερικές οικογένειες διέθεταν μόνο μία συσκευή (τάμπλετ ή smartphone) για τις ανάγκες όλων των μελών τους.

Προκειμένου να αντιμετωπίσει αυτές τις δυσκολίες, η Υπηρεσία Παιδικής Προστασίας της ΑΡΣΙΣ σε συνεργασία με τους διευθυντές των σχολείων, φρόντισε ώστε να μεταβαίνουν οι γονείς από τα σχολεία σε τακτική βάση και να εφοδιάζονται με εκπαιδευτικό υλικό για την απασχόληση των παιδιών τους στο σπίτι, ενώ παράλληλα διανεμήθηκαν φυλλάδια εργασίας στα παιδιά, ώστε να μην χάσουν την επαφή τους με την εκπαιδευτική διαδικασία.

Μετά την λήξη της καραντίνας και το άνοιγμα των σχολείων από την 1η μέχρι την 26η Ιουνίου, αρκετές ήταν οι οικογένειες που δεν επιθυμούσαν να στείλουν τα παιδιά τους στο σχολείο εξαιτίας του φόβου για τον κορωνοϊό. Έτσι δημιουργήθηκαν μικρά τμήματα διδασκαλίας ελληνικών για παιδιά και έφηβους στο χώρο της Υπηρεσίας Παιδικής Προστασίας κι εφόσον δεν καλύπτονταν οι ανάγκες παραπέμπονταν στα Κέντρα Υποστήριξης Νέων της ΑΡΣΙΣ ή και σε άλλες κοινωνικές οργανώσεις.

Η Υπηρεσία Παιδικής Προστασίας υποστηρίζει περίπου 120 παιδιά, ηλικίας από 4 μέχρι 18 ετών τα οποία κατάγονται από τη Συρία, το Αφγανιστάν, το Ιράκ, το Ιράν κι από χώρες της υποσαχάριας Αφρικής.

typosthes.gr