ΕΛΛΑΔΑ

[ΕΛΛΑΔΑ] [bleft]

ΠΟΛΙΤΙΚΗ

[ΠΟΛΙΤΙΚΗ] [bsummary]

ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

[ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ] [threecolumns]

ΚΟΣΜΟΣ

[ΚΟΣΜΟΣ] [bleft]

Συνεχίστηκε ο σάλος για το άρθρο μαθήτριας


Συνεχίστηκε και χθες ο σάλος που προέκυψε γύρω από άρθρο μαθήτριας στη σχολική εφημερίδα «ΔΑΣΟΥΠΟΛΙΤΗΣ» σχετικά με το μάθημα των Θρησκευτικών. Από πλευράς της η επίτροπος Προστασίας των Δικαιωμάτων του Παιδιού, Δέσπω Μιχαηλίδου, η οποία με αυστηρή παρέμβασή της κάκισε τη συμπεριφορά κάποιων, μεταξύ των οποίων και εκπαιδευτικών, έναντι του δικαιώματος της 16χρονης μαθήτριας να εκφραστεί ελεύθερα στην εφημερίδα του σχολείου της, δήλωσε χθες πως δεν θα κάνει επιπλέον παρέμβαση αλλά στο παρόν στάδιο θα αφήσει τους αρμόδιους να εξετάσουν το ζήτημα που προέκυψε.

Η κ. Μιχαηλίδου σημείωσε πως ένα παιδί υπεύθυνα εξέφρασε με συγκροτημένο λόγο τις απόψεις του, ξεκαθαρίζοντας πως η ίδια δεν εξετάζει την ορθότητα των θέσεων καμίας πλευράς, αλλά προστατεύει το δικαίωμα του παιδιού στην ελευθερία της έκφρασης.

Στο μεταξύ, για το θέμα ρωτήθηκε και ο υπουργός Παιδείας σε τηλεοπτικές του εμφανίσεις, δηλώνοντας πως στο παρόν στάδιο δεν το είχε υπόψη του και θα ζητούσε ενημέρωση. Ωστόσο, ο Πρόδρομος Προδρόμου τόνισε πως στο εκπαιδευτικό μας σύστημα υπάρχει ελευθερία έκφρασης και αλληλοσεβασμός.

Χθες, ο Σύνδεσμος Θεολόγων της ΟΕΛΜΕΚ εξέδωσε ανακοίνωση για το περιστατικό σημειώνοντας τα ακόλουθα:
«Παρόλο που θεωρούμε ότι το άρθρο δεν αντικατοπτρίζει σε καμιά περίπτωση το περιεχόμενο του μαθήματος και το ότι πολλές διαπιστώσεις παρουσιάζονται στρεβλά και μονοδιάστατα, εντούτοις σε καμιά περίπτωση ποτέ δεν ζητήσαμε επίσημα ούτε λογοκρισία (που μας προσάπτουν πολλοί), ούτε πολλώ μάλλον δίωξη μαθητή/τριας για το πώς εκφράζεται. Εάν το κάναμε θα αναιρούμασταν εμείς οι ίδιοι, καθώς ένας από τους βασικούς στόχους που το μάθημα υπηρετεί είναι η ελευθερία σκέψης και έκφρασης. Όπως υπερασπιζόμαστε το δικαίωμα του μαθητή/τριας να εκφράζεται και να αρθρογραφεί ελεύθερα, κατά τον ίδιο τρόπο δικαιούται και ο κάθε μαθητής ή εκπαιδευτικός στη σχολική μονάδα να εκφράζεται κατά τον ίδιο τρόπο και να ασκεί γόνιμη και καλόπιστη κριτική.

Η ένστασή μας, ήταν στο ότι δεν δόθηκε η δυνατότητα γνώσης του περιεχομένου του άρθρου σε μαθητές ή στους αρμόδιους εκπαιδευτικούς θεολόγους πριν εκδοθεί και διανεμηθεί από το σχολείο, για να υπήρχε η δυνατότητα δημοσίευσης απάντησης ή ανασκευής σημείων που θεωρούνται προσβλητικά προς το περιεχόμενο και τη διδασκαλία του μαθήματος των θρησκευτικών, όπως επιβάλλει η δημοσιογραφική δεοντολογία. Δεδομένου βέβαια του γεγονότος ότι η εν λόγω σχολική εφημερίδα εκδίδεται άπαξ του έτους». Παράλληλα, ο Σύνδεσμος Θεολόγων τονίζει ότι δεν τον εκφράζουν σχόλια και εκφράσεις που πιθανό γίνονται μέσα από Μέσα Κοινωνικής Δικτύωσης ή ηλεκτρονικές σελίδες και ενέχουν στοιχεία εκφοβισμού ή απειλών ή ακόμη χυδαιότητες προς όλες τις κατευθύνσεις και ξεκαθαρίζει πως δεν θα επανέλθει στο θέμα το οποίο θεωρεί λήξαν.

Αγανάκτηση εξέφρασε η ΠΣΕΜ χαρακτηρίζοντας απαράδεκτη τη στοχοποίηση τής μαθήτριας που εξέφρασε την άποψή της. «Οφείλουμε όλοι να διερωτηθούμε. Ποια είναι η ουσία ύπαρξης των σχολικών εφημερίδων; Δεν είναι η ανεμπόδιστη και χωρίς παρέμβαση έκφραση της άποψης των μαθητών; Δεν είναι το μέσο για να εξασκούν την κριτική τους σκέψη οι μαθητές; Προς τι λοιπόν αυτή η επίθεση για ένα άρθρο, στο οποίο η μαθήτρια εκφράζει την άποψή της;», αναφέρει η ΠΣΕΜ, η οποία έστρεψε τα πυρά και στο Υπουργείο Παιδείας.

«Θεωρούμε απαράδεκτη τη στάση του Υπουργείου Παιδείας. Επιθέσεις σε βάρος μαθήτριας γιατί εξέφρασε την άποψή της και το υπουργείο, που κατά τα άλλα νοιάζεται για την ανάπτυξη της κριτικής σκέψης, σφυρίζει αδιάφορα. Καλούμε το Υπουργείο Παιδείας, έστω και τώρα να τοποθετηθεί και να καταδικάσει τις απαράδεκτες συμπεριφορές αυτής της μικρής μερίδας εκπαιδευτικών και να στηρίξει τη μαθήτρια», καταλήγει η ανακοίνωση της ΠΣΕΜ.


philenews.com/
Post A Comment
  • Blogger Comment using Blogger
  • Facebook Comment using Facebook
  • Disqus Comment using Disqus

Δεν υπάρχουν σχόλια :


ΦΑΚΕΛΟΣ: ΕΓΚΛΗΜΑ

[ΦΑΚΕΛΟΣ: ΕΓΚΛΗΜΑ] [grids]

ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ

[ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ] [threecolumns]

ΑΘΛΗΤΙΚΑ

[ΑΘΛΗΤΙΚΑ] [list]

ΚΥΠΡΟΣ

[ΚΥΠΡΟΣ] [bsummary]

ΥΓΕΙΑ

[ΥΓΕΙΑ] [grids]

ΟΛΑ ΓΙΑ ΤΗΝ ΟΙΚΟΓΕΝΕΙΑ

[ΠΑΙΔΙ] [list]

ΜΑΤΙΑ ΣΤΟΝ ΚΟΣΜΟ ΤΩΝ ΖΩΩΝ

[ΚΑΤΟΙΚΙΔΙΟ] [bsummary]

ΓΕΥΣΕΙΣ

[ΓΕΥΣΕΙΣ] [twocolumns]

ΓΛΥΚΕΣ ΓΕΥΣΕΙΣ

[ΓΛΥΚΕΣ ΓΕΥΣΕΙΣ] [threecolumns]

ΕΠΙΣΤΗΜΗ / ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝ

[ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝ] [bleft]

ΠΡΟΟΡΙΣΜΟΙ

[ΤΑΞΙΔΙ] [grids]

ΤΑ ΜΥΣΤΙΚΑ ΤΗΣ ΓΙΑΓΙΑΣ

[ΤΑ ΜΥΣΤΙΚΑ ΤΗΣ ΓΙΑΓΙΑΣ] [list]