Ticker

15/recent/ticker-posts

Μήπως σας λείπει το πιο πολύτιμο ιχνοστοιχείο;


Το κάλιο είναι ένα πολύ σημαντικό για τις λειτουργίες του οργανισμού μέταλλο γι' αυτό και είναι σημαντικό να προσλαμβάνετε επαρκές κάλιο από τη διατροφή σας και να γνωρίζετε τα συμπτώματα που σημαίνουν έλλειψή του. 

Αίσθηση παλμών
Υπάρχουν πολλές καταστάσεις που μπορεί να προκαλέσουν αίσθηση παλμών και το χαμηλό κάλιο είναι ένα από αυτά. Η αίσθηση των παλμών σε αυτή την περίπτωση μπορεί να είναι ελάχιστα αντιληπτή ή πολύ έντονη. Εάν νιώθετε συχνά αυτή την αίσθηση, συζητήστε το με το γιατρό σας.

Κόπωση
Η γενική κόπωση είναι ένα από τα πιο συνηθισμένα συμπτώματα έλλειψης καλίου. Σε αυτή την περίπτωση η κούραση που νιώθετε δεν θα πρέπει να σχετίζεται με υπερπροσπάθεια, αλλά να τη νιώθετε σε όλο σας το σώμα χωρίς να μπορείτε να τη συσχετίσετε με κάτι άλλο. 

Μυική αδυναμία
Το κάλιο παίζει σημαντικό ρόλο στη σύσπαση των λείων μυών. Έτσι όταν τα επίπεδά του στο αίμα σας είναι χαμηλά, μπορεί να νιώθετε σπασμούς, κράμπες και πόνους. 

Τάση για λιποθυμία ή ζαλάδα 
Μία μεγάλη πτώση των επιπέδων του καλίου σας μπορεί να μειώσει τους παλμούς σας, κι αυτό αρκεί για να νιώσετε ζαλάδα και τάση για λιποθυμία. Βέβαια, προτού σκεφτείτε ότι φταίει η έλλειψη καλίου γι’ αυτά τα συμπτώματα θα πρέπει να αποκλείσετε άλλους πιο πιθανούς ενόχους, όπως π.χ. η χαμηλή πίεση. 

Μούδιασμα και μυργμήγκιασμα
Το κάλιο διατηρεί υγιή τα νεύρα σας και χωρίς αυτό μπορεί να νιώθετε πολύ πιο συχνά από το συνηθισμένο το γνωστό μυρμήγκιασμα και μούδιασμα που αισθανόμαστε όταν αφήνουμε ένα άκρο για πολλή ώρα στην ίδια θέση ή το πιέζουμε. 

Πλούσια σε κάλιο είναι οι γλυκοπατάτες, οι μπανάνες, τα χόρτα του παντζαριού και το γιαούρτι.

capital.gr